ПАРАДИГМА ІНТЕЛЕКТУАЛІЗАЦІЇ АДМІНІСТРУВАННЯ СИСТЕМИ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33099/2786-7714-2024-2-7-55-60

Ключові слова:

штучний інтелект, інтелектуалізація, автоматизація, система дистанційного навчання, концептуальна модель, адміністрування

Анотація

Впровадження штучного інтелекту в дистанційне навчання стимулювало розвиток нових напрямків у галузі освіти, значно розширивши можливості автоматизації та інтелектуалізації освітніх процесів. Це зробило навчання більш персоналізованим і адаптивним. Проте потенціал дистанційного навчання в нашій країні ще не повністю розкрито. Дослідження спрямоване на вивчення нових напрямків розвитку дистанційного навчання через інтелектуалізацію процесів адміністрування. Це дасть можливість підняти дистанційне навчання на новий рівень, особливо в контексті нових завдань. Окрім того, саме адміністрування дистанційного навчання потребує трансформації та розширення відповідно до нових можливостей, вимог та складних процесів. У роботі використано методи системного аналізу, синтезу та формалізації.

Стаття висвітлює важливість інтелектуалізації навчання, а також надає детальний опис концептуальної моделі включаючи функції, принципи роботи та взаємодію з іншими системами. Модель передбачає широкий спектр нових можливостей для інтелектуалізації освітнього процесу, що підвищує ефективність навчання, допомагає вирішувати різноманітні завдання, пов'язані з інтелектуалізацією системи дистанційного навчання Збройних Сил України.

Розглянуто функції, принципи роботи та взаємодію з іншими системами загальної концепції системи. У процесі формування концептуальної моделі було враховано аналіз вимог користувачів, який дозволив визначити потреби користувачів та вимоги до системи. Для зручності розуміння структури системи було розроблено схему, яка детально описує взаємозв’язки між її елементами. Крім того, були визначені типи даних, вимоги до них та їх взаємозв’язки в системі. В результаті розробки концептуальної моделі було прогнозовано широкий спектр нових можливостей щодо вирішення задач інтелектуалізації освітнього процесу системи дистанційного навчання, що дозволить підвищити ефективність навчання. Стаття буде корисною для розробників освітніх систем, адміністраторів дистанційного навчання та дослідників у галузі освітніх технологій, оскільки надає детальний опис концептуальної моделі та рекомендації щодо її впровадження.

Посилання

Калачова В., Інформаційне забезпечення інформаційно-освітнього середовища для дистанційного навчання в Збройних Силах України. / О. Коломійцев, С. Ткачук // Міжнародна науково-практична конференція “Проблеми впровадження дистанційного навчання в освітньому процесі вищих військових навчальних закладів та можливі шляхи їх вирішення” – 2018. – С. 77-82.

Романишин Ю., Функціональні аспекти адаптивності технологій дистанційного навчання. / Ю. Романишин, Л. Потеряйло // Міжнародна наукова конференція “Інформація, комунікація, суспільство” – 2018. – С. 287–288.

Заболоцький А. Ю. Модель використання системи підтримки e-learning длярозвитку ікт-компетентностей працівників центрів дистанційної освіти університетів / А.Ю. Заболоцький // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2020, – №5, – С. 76–81.

Ткаченко О. Онтологічне моделювання процесів навчання / О. Ткаченко , К. Ткаченко К., М. Боняр // Міжнародна наукова конференція “ІТ-технології в освіті, мистецтві та культурі”, – 2020, – С. 109–118.

Walcutt, J. J. & Schatz, S. (Eds.) (2019). Modernizing Learning: Building the Future Liarning Ecosystem. Washington, DC: Government Publishing Office. License: Creative Commons Attribution CC BY 4.0 IGO Міжнародний стандартний номер книжки в Україні ISBN: 978-617-7187-61-4 (2021 рік).

Мурадова В. Х. Моделі та інструментальні засоби для експертного оцінювання якості знань в системах дистанційного навчання URL: https://openarchive. nure.ua/items/5959cd7d-92fd-4d0a-b963-81ddbd524175

Костюченко М. П. Інформаційно-кібернетичні та психолого-дидактичні аспекти проектування експертно-навчальних систем URL: http://bitly.ws/BAPJ

Спірін О. Модель використання відкритих електронних науково-освітніх систем для розвитку інформаційно-дослідницької компетентності наукових і науково-педагогічних працівників URL: http://bitly.ws/BAPy.

Kravchenko Y., Afanasyeva O., Tyshchenko M., Mykus S. Intellectualisation of decision support systems for computer networks: Production-logical F-inference. CEUR Workshop Proceedings, 2021, vol. 2845, pp. 117–126.

Авторський колектив. Теорія і практика дистанційного навчання у Збройних Силах України. Ч. 2: Система електронного навчання вищих військових навчальних закладів та військових навчальних підрозділів закладів вищої освіти: навч.-метод. / колектив авторів; за заг. ред. А. М. Сиротенка. – К.:НУОУ ім. Івана Черняховського. – 2021. С. 3-35.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-06

Як цитувати

Махно, Є., Руденко, Є., Шапран, О., & Артюшин, Л. (2024). ПАРАДИГМА ІНТЕЛЕКТУАЛІЗАЦІЇ АДМІНІСТРУВАННЯ СИСТЕМИ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ. Повітряна міць України, 2(7), 55–60. https://doi.org/10.33099/2786-7714-2024-2-7-55-60

Номер

Розділ

Питання бойового застосування в/ч та підрозділів державної авіації України, ЗРВ, РТ та Спец військ, РТЗ та зв’язку