МЕТОДИКА МАТЕМАТИЧНОГО МОДЕЛЮВАННЯ ЗМІНИ ЕКСПЛУАТАЦІЙНОГО СТАНУ ЖОРСТКИХ АЕРОДРОМНИХ ПОКРИТТІВ НА ОСНОВІ КІНЦЕВО-ЕЛЕМЕНТНОГО АНАЛІЗУ

Автор(и)

  • Дмитро Дуленко Національний університет оборони України імені Івана Черняховського, Україна
  • Геннадій Мильников Національний університет оборони України імені Івана Черняховського, Україна
  • Юрій Косков Національний університет оборони України імені Івана Черняховського, Україна
  • Максим Голик Національний університет оборони України імені Івана Черняховського, Україна

DOI:

https://doi.org/10.33099/2786-7714-2022-1-2(3)-41-46

Ключові слова:

аеродроми, жорсткі покриття аеродромів, напружено-деформований стан, кінцево-елементний аналіз

Анотація

Відомо, що аеродроми Повітряних Сил Збройних Сил України (ПС ЗС України) експлуатуються понад встановлені нормативними документами терміни. Зміни експлуатаційного стану жорстких покриттів аеродромів (ЖПА) є дуже гострою проблемою. Встановлено, що в результаті експлуатації аеродромів ПС ЗС України понад встановлених строків їх жорсткі покриття досягли граничних експлуатаційних станів та мають пошкодження, які впливають на безпеку польотів авіації. Основним фактором, який сприяє виникненню пошкоджень ЖПА вважається інтенсивний вплив літаків на покриття в результаті багатоциклічних динамічних навантажень. В статті розкрито підхід щодо математичного моделювання зміни експлуатаційного стану жорстких аеродромних покриттів на основі кінцево-елементного аналізу.

Посилання

Дуленко Д.І. Аналіз стану безпеки польотів бойової авіаційної техніки повітряних сил збройних сил України / Дуленко Д.І., Мірненко В.І., Гончаренко Є.В. // Збірник наукових праць “Труди університету” – №6(145) – К.: НУОУ, 2017. - С. 171-176. Таємно. Інв. №. 48028 у

НУОУ.

Радченко С.Г., Лапач С.Н. Методология создания новой техники и технологий // Технологические системы. – 2003. – №1. – С. 41–44.

Ляшенко Б.А., Мирненко В.И., Соловых Е.К., Рутковский А.В., Черновол М.И. Оптимизация технологии нанесения покрытий по критериям прочности и износостойкости. // Под ред. В.В. Харченко/ Киев: Институт проблем прочности им. Г.С. Писаренко НАН Украины, 2010. – 193 с.

Адлер Ю.П. Введение в планирование эксперимента. – М.: Металлургия, 1969. – 158 с. 5. Радченко С.Г. Математичне моделювання та оптимізація технологічних систем: Навчальний посібник. – К.: ІВЦ “Політехніка”, 2001. – 88 с.

Бабак В. П., Щепетов В.В., Мірненко В.І., Недайборщ С. Д. Математичне моделювання формування детонаційних покриттів // Технологические системы. – 2016. – №2(75). – С. 82-88.

Каталог. Программные продукты Украины. Планирование, регрессия и анализ модели ПРИАМ / НТУ КПИ; Под ред. С.Н. Лапач, С.Г. Радченко, П.Н. Бабич. –К.: СП «Текпор», 1993. – С. 24–27.

Иванов Г.А., Турбан А.Ф. Статистические методы восстановления истинной зависимости по экспериментальным данным. – К.: Знание, 1986. – 22 с.

Соболь И.М., Статников Р.Б. Выбор оптимальных параметров в задачах со многими критериями. – М.: Наука, 1981. – 111 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-30

Як цитувати

Дуленко , Д., Мильников , Г., Косков , Ю., & Голик , М. (2022). МЕТОДИКА МАТЕМАТИЧНОГО МОДЕЛЮВАННЯ ЗМІНИ ЕКСПЛУАТАЦІЙНОГО СТАНУ ЖОРСТКИХ АЕРОДРОМНИХ ПОКРИТТІВ НА ОСНОВІ КІНЦЕВО-ЕЛЕМЕНТНОГО АНАЛІЗУ. Повітряна міць України, 1(2(3), 41–46. https://doi.org/10.33099/2786-7714-2022-1-2(3)-41-46

Номер

Розділ

Питання розвитку логістичного забезпечення родів військ Повітряних Сил Збройних Сил України